Friday, December 3, 2010

DIY MINI PELAMIN & BILIK PENGANTIN

majlis pernikahan saya diadakan dirumah & majlis p'sandingan pulak di dewan..
& majlis kami diadakan pada 1 hari yg sama iaitu pagi nikah & sanding selepas solat zohor..
d sbbkan pelamin yg kiut miut tu di dewan &
saya plak xmau kat umah nmpak mcm kosong
so sy decide
utk ada mini pelamin dirumah & jadi tempat saya menanti sang jejaka a.k.a suami
melafazkan akad di depan mata saya..
(cewah)


d simple mini pelamin..



(bantal tu mak saya buat)
click sini utk entry MINI PELAMIN yang lalu..

mmg simple sbb mini pelamin ni diy oleh kakak, (sy cuma kuarkan idea & ongkosnya saje)..
actually ada jgk survey di bridal gallery tp pada saya agak mahal even yg simple..
bila kakak decide diy jerk sy pun suke la.. d
pt jimat cost kan.. (nak tawen byk pakai wit oo..)
tp skrg mini pelamin bkn je digunapakai ms majlis nikah tp org b'tunang skrg pun
dh ramai giler yang ada mini pelamin..
chantek2.. kalo ada duit lebih ape salahnya kan??


ok beralih pula ke bilik pengantin kami..
kalo tgk mmg simple giler kot.. x mcm bilik pengantin..
hahahaha..
sy mmg x suke bilik yg penuh b'tirai2,kerawang, cadar berambu2 n
segala hape yg menyesakkan mata..

so sy mmg dh ckp kat mak nk bilik yg simple giler..
lg pula majlis di dewan
(xdelah org sebuk2 & kepoh2 nk tgk billik pengantin kan..)

ktorg mmg pakai perabot yg sedia ada a.k.a perabot pengantin turun temurun..(kukuh lagi tau)
mak pun x kasi beli lg sbb ktorg dh bli 1 letak kat umah MIL (sbb sy tinggal di sane)..
mak kate m'bazir nak beli2 lgi..
(again..sy suke)




so cuma ltk bga2 sikit kat bilik tu
cadar white b'bunga2 kcik biru tu beli @ jusco jer
sptutnya ada bntl2 kecik kaler biru + pink

(tp serius lupe giler nak beli sarungnye! mlm b4 tawen baru teringat! hampehh!!)




so tuk x nmpak kosong sgt just taburkan kelopak bunga kat ats katil

(then si kecil yg baek hati watkan kelopak2 bunga tu jd btk love)



ye saya tahu bilik pengantin saya yg plg2 n sgt2 simple..
tp nmpk cntik bg saya =)

TIPS : UNTUK BILIK BERBAU HARUM letakkan bunga rampai / bunga rose semalam dlm bilik.. confirm sesgt la wangi =)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...