Monday, January 10, 2011

D.I.Y & CREATIVITY

hari ni saya nak cerita ttg KREATIVITI & DIY dlm persiapan perkahwinan..
now rasanya dh popular dah pn ttg DIY.. ramai B2B kat luar sana yang sangat2 kreatif ttg persediaan perkahwinan..

mengapa msti DIY?? mungkin ini antara alasan2 negatif yang biasa kite dgr ttg DIY concept:

1. 'alah byk lg perkara2 penting yang perlu diuruskan'
2. 'x sempatlah..mana nak ada cukup masa nak buat itu ini'
3. 'aku x KREATIF.. nti ntah hape2 plak yang jadi'
4. 'ish DIY lagi byk cost la.. nak beli itu, ini'
5. 'leceh la.. beli lagi senang.. x payah nk pikir2 lagi'

tetapi sebenarnya ia :

1. memberi kepuasan buat B2B.. sbb buat sndiri kalo cntik sndri yg puas hati!!
2. membentuk diri kite menjadi seorg yg kreatif tnpa kite sedari
3. senang & mudah kalau kite RAJIN
4. akan dpt byk idea sbb bila kite decide utk DIY, kite akan rajin buat research, blogwalking..
5. sememangnya menjimatkan kos..
6. mungkin dpt menjana pendapatan lepas jadi mantan pengantin hasil drpda kreativiti kite..


yg sebenarnya.. saya dulu tidak percaya dgn kebolehan & creativity yg ada dlm diri saya.. saya selalu percaya bahawa CREATIVITY itu adalah bakat yang dikurniakan dan tidak boleh dibentuk dalam diri seseorang! tetapi sesungguhnya saya silap ttg itu! dan kini seakan tidak percaya bahawa saya dapat mewujudkan CREATIVITY dalam diri saya..

percayalah B2B.. anda semua berbakat & creative.. lakukan lah sekurang2 2-3 DIY project.. pasti anda akan rasai kepuasannya!!

masa majlis saya dlu emak, kakak & kakak ipar saya yg buat DIY ni semua..
saya cuma sebagai pencetus idea..
sbb masa tu saya tidak percaya pada kebolehan diri..
jadi apa yg saya mahukan..mereka realisasikannya..

mini pelamin utk akad nikah
(done by my sis)


gubahan hantaran
(done by my sis)

fresh flower hand bouquet
(done by my sis)


kereta pengantin
(done by my sis)


bunga manggar biru pink
(done by my mum)


beg doorgift utk tetamu
(done by mum & SIL)


**a few week before majlis, saya ada buat blogwalking..
masa tu saya tahu byk perkara & idea ttg DIY..
tp masa tu dah x sempat dah nak DIY..
rasa rugi jgk x buat blogwalking awal2 masa preparation majlis kan..

insyallah next entry
saya akan kongsikan
idea2 DIY..








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...