Wednesday, January 19, 2011

tHe coLOr!

kita telah membicarakan ttg bermcm2 benda hari ini kan?? seronok rasanya dapat berkongsi idea!!ok mari kite berbicara ttg pemilihan tema warna pula ye!! again, ini sedikit panduan dari pengalaman saya oke!

Yang paling penting bila bicara ttg tema majlis perkahwinan, anda perlu buat survey terlebih dahulu (as i mention earlier.. survey itu sgt penting!) yelah manalah tau warna yg anda inginkan itu ssh nak direalisasikan!! then perlu juga buat perbincangan dgn pasangan anda.. x maulah anda sorg saja yg pilih nti kalau dia x selesa dgn warna yg telah anda pilih bagaimana pula?! pastikan juga warna yg dipilih itu sesuai dengan kamu berdua!! bincang juga dengan family members (mereka juga org kuat yg menjayakan majlis anda so mereka berhak tau!)

bila kita ada warna tema untuk majlis perkahwinan, itu tidak bermakna kita perlu mengaitkan semua perkara/benda dgn warna tema tersebut. Sebaiknya selitkan sedikit unsur warna tema dlm semua perkara tetapi dgn penggunaan yg minima!! contohnya apa yg ingin saya perkatakan adalah jika warna tema anda ialah biru, usahlah dinding, langsir, pelamin, baju, cadar & bilik pengantin semuanya bewarna biru sehinggakan nampak seolah2 anda menyimbah setin cat berwarna biru ke semua benda oke!! (ini memang ada & banyak berlaku dlm majlis perkahwinan!).. Remember less is more!!

Kita boleh menggunakan warna2 tema tersebut untuk hiasan lokasi seperti kad jemputan, khemah, alas meja&kerusi, makanan & minuman iaitu penggunaan icing cake/cupcakes, minuman, buah2 serta hiasan bungaa2an/ribbon utk hantaran, doorgift dan juga pelamin mengikut kesesuaian. Ia pasti sangat menarik. Sebaiknya gabungkan warna utama yang telah anda pilih dgn 1-2 warna lain dgn penggunaan yg minima.

Untuk busana pengantin pula, janganlah memakai pakaian yang sama dgn warna pelamin anda!! aduh..sangat tenggelam!! bincang dgn bridal anda sebaik2nya.. manakala baju pengapit & baju keluarga pula jgn sama dgn busana pengantin anda!! juga anda & kecantikan akan tenggelam sama sekali.. seeloknya pilihla warna yg agak kontra. Contohnya jika tema anda purple+grey, busana anda purple maka mereka memakai grey @ jika anda pakai warna pink & masih mahukan mereka berwarna pink, pilih warna yg agak cerah@gelap daripada anda!! yg penting ada kelainan warna disitu!

reception theme : blue+pink
Align Center
bertandang theme : brown+white/gold

the theme color ideas!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...